Saturday, July 5, 2008

Kedudukan Najib Semakin Goyah


Dengan penarikan balik akuan bersumpah Balasubramaniam a/l Perumal yang dibuat tak sampaipun dua puluh emapt jam yang lalu maka dedudukan DS Najib semakin goyah. Setelah namanya dikaitkan dalam kes Altantuya Shaariibuu kini Balasubramaniam telah gostan. Apakah tanggapan rakyat? Mahu tidak mahu nama DS Najib terus terseret.

Ada dua kemungkinan yang berlaku setelah Balasubramaniam dipanggil polis ke balai Brickfields. Kemungkinan pertama nyawanya diancam.

Kemungkinan kedua ia disogok sejumlah angka yang membuatnya tidak perlu bekerja seumur hidup. Tidak ada sesiapapun akan percaya Balasubramaniam dengan sendiri rela hati menarik balik pengakuan bersumpahnya dengan alasan yang sepele. Apakah ia tidak memikirkan implikasinya sebelum membuat pengakuan yang pertama? Apa dungu sangatkah beliau yang telah berkhidmat dengan PDRM selama tujuhbelas tahun?


Katakanlah apapun persepsi rakyat terhadap DS Najib, PDRM dan Peguam Negara amat terjejas. Anggapan rakyat yang dikatakan khabar angin bahawa DS Najib terlibat dalam beberapa kes berat semakin meyakinkan.

Perdana Menteri sepatutnya bijak menangani kemelut ini. DS Najib harus direhatkan buat sementara waktu kalau tidak imej kerajaan yang telah lama tercalar akan lebih parah lagi. KPN dan Peguam Negara juga harus direhatkan.

http://ibnabdhalim.blogspot.com/

No comments: